Opawskie (890m n.p.m.) po raz kolejny

Sobota, 12 stycznia 2019 | dodano: 14.01.2019

Minął kolejny tydzień i chcąc nie chcąc, trzeba było ponownie uderzyć na górki :)
Niestety warunki od zeszłego tygodnia nie zmieniły praktycznie wcale, więc o rowerze można było co najwyżej pomarzyć ;/

Ładne zdjęcia udało się za to zrobić rano we wtorek ...

... i w środę po robocie ;]

A poza tym naprzemiennie - mocne opady śniegu, odwilż, mróz, mocne opady śniegu, odwilż, mróz, powtórz. Wychodziło że jak już ktoś się zdecydował ruszyć rowerem, to miał do wyboru: wrócić cały mokry i brudny, zamarznąć, albo być uczestnikiem kolejnego odcinka programu "Gwiazdy tańczą na lodzie" xD

W środę wieczorem uformował się zatem taki oto sztab ...

... który to ustalił że zaplanowane na kolejne zimowe wyjazdy Polica i Rycerzowa, se poczekają bo:
- Polica mogłaby być dla Marzeny zbyt stroma, jak na debiut zimowy
- Rycerzowa natomiast była średnio przetarta ... oczywiście jak na zimowy debiut Sąsiadki mej :D
Poza tym oba te szczyty chyba chce Filip, tak więc poczekają se na niego :-)

Do konkursu na miejsce docelowe zostały więc wyłonione: Biskupia Kopa w Górach Opawskich oraz Leskowiec w masywie Beskidu Małego. Wygrała opcja numer jeden ;]

=======================================================
Opis zacznę jednak nie od górek, tylko od dnia wczorajszego. Szalony był to dzień, bo o ile w pracy było normalnie, to po niej umówiłem się na spokojny spacer z Siostrą i psem. Zanim jednak dotarłem do Ochojca, musiałem na chwilę wpaść do Piotrowic do Babci - przypomniało się jej po prostu że jeszcze w tym tygodniu "nie umierała" xD Przyjechałem do niej i stwierdziłem że jej stan jest co najmniej dobry, a niby duszenie i brak możliwości oddychania ustąpiły, jak zwykle po tym jak pół ludzkości zaalarmowała. Na wszelki wypadek zmieniła mnie jednak Matka, a ja mogłem podjechać na Ziołową. Po leśnym spacerku pojechałem do Biedronki po zaopatrzenie na dzisiejszy trip, gdzie otrzymałem telefon od rodzicielki że jednak profilaktycznie wysyłamy Tolę do szpitala na badania. Wróciłem więc na Piotrowice po rzeczy osobiste i higieniczne, podszedłem do Szpitala Kolejowego, następnie odprowadziłem Matkę na autobus i wróciłem się po raz trzeci do Piotrowic, po jeden lek którego szpital nie daje. Finalnie butny piątek wyszedł ... no tak jak Endo pokazało xD

Na tą chwilę czyli niedziela około godziny 18:00 info jest takie że babuszka jest zdrowa i zmieniło się ino to że zamiast nas, to terroryzuje obsługę szpitala. Normalnie każą jej jeść samej i obracać się na bok którego nie lubi. Także ten tego XE

==========================================
Co do wpisu właściwego, to odbył się bez najmniejszych problemów. Znaczy problem by był, gdyby mnie rano Łukasz nie obudził - przespałem dwa budziki i telewizor heh.

Spotkaliśmy się o godzinie 8:00 na parkingu pod blokiem gdzie, no nie znalazłem prezentu,

(pewno była za duża kolejka modlących się xD)

skąd poprzez badanie oddechu Łukasza przez pana w niebieskim, dotarliśmy do Biedronki na Batorym, coby zrobić zakupy i zgarnąć Diobła. Po zakupach ruszyliśmy do naszego miejsca docelowego czyli Jarnołtówka. A jako że nie było dziś z nami Filipa, to w aucie nastąpiła cisza, która spowodowała oczywistego Morfeusza heh. Ja obudziłem się w Prudniku, Marcin natomiast przespał praktycznie całą drogę :D
Po dojechaniu na miejsce, nie wiem czy bardziej się ucieszyłem że udało się znaleźć jakiś parking, czy z tego że zobaczyłem śnieg!! W Prudniku nie było go wcale!!

Po zaparkowaniu auta, pierw zeszliśmy kawałek asfaltem, coby po odnalezieniu szlaku czerwonego zacząć ... gonić Marzenę. Koleżanka ładnie się rozpędziła na początku heh. I tak po trochę ponad godzinie, dotarliśmy do schroniska, gdzie nastąpił popas i relaks. Oj, uwielbiam schroniska na zimowych tripach - w schronie było może 10 osób i królik :-)

Po odpoczynku obraliśmy misje szczyt, do którego mieliśmy zgodnie ze znakiem 20 minut. Poszło sprawnie i szybko i znaleźliśmy się przy odrestaurowanej wieży szczytowej ... na którą nie do końca miałem ochotę wchodzić.

BTW: ujeee budkę z piwem popsuli, ehhh ;/
Już ni ma :(((
Oddawać Radegasta!!! xD

Niecałe siedem złotych to jednak nie majątek, więc weszliśmy sobie na górę, porobiliśmy jakieś zdjęcia, nakręciliśmy filmik i ... prawie zamarzliśmy, bo wiało (co widać na filmiku) tam niemiłosiernie xD

Pozostało wrócić do auta.
I tu po zejściu ze szlaku dla leni (do czeskiej przełęczy Petrovy Boudy), weszliśmy na najbardziej fajny odcinek dnia dzisiejszego, czyli szlak czerwony + żółty, który już był mocno beskidzki. Śniegu aż miło, więc Marzena mogła przynajmniej swoje różowe stuptuty przetestować, a ja ... mogłem poskakać po śniegu :-)

Zadowoleni doszliśmy do jakieś tam zasypanej pożarówki, którą to doszliśmy aż do skrótu. Myślałem że ten skrót będzie płaski, a tu kolejna niespodzianka czyli laga w dół. Trochę na dupach, trochę wspomagając się drzewkami zeszliśmy do drogi, po czym ... nastąpiła laga w górę i poprzez niespodziewaną sympatyczną drabinkę doszliśmy do auta :-)

Niby mało kilometrów, ale dycha była, wystarczy, dzięęękuuuje :)))

Trasa: Relive se zdjęcia wrzuciło, pomieszane - więc dziś ino mapka.

Po krótkim odcinku asfaltowym, rura na czerwony

Tak jak pisałem początkowo - Marzena na desancie, chopy za nią :D

Ogólnie pierwszy odcinek był monotonny, dopiero gdzieś odtąd ...

... zaczęło być uroczo :)

Idziemy dalej - Marzena nie zwalnia tempa ;]

Widoki nasze ...

... i dla porównania widoki z naszych opcji xD
Po lewej - Leskowiec, po prawej Beskid Żywiecki i Rysianka => wybór okazał się słuszny!! :))

Dalej klimatycznie :)

Witamy w schronisku

Po odpoczynku, nazot na szlak

Warunki niezmiennie bardzo dobre :)

Ekipa na szlaku - Marzena w końcu dała poprowadzić :D

Końcówka

I na celu :)
Zwierzęta były obecne, i te w puszce i te do głaskania :))

Widoki z wieży ;]

Ekipa w komplecie :)))

Opuszczamy szczyt koronny

Najlepszy odcinek dzisiejszego dnia :)

Sesja przerywana :PPPP

Pożarówka i coś dla nie-kierowców :D

Ostatnie widoczki

Droga idealna pod słonecznik, którego tym razem mieliśmy pod dostatkiem :)

Skrót ...

... drabinka ...

... i do auta.
W bonusie "zaśnieżony" Prudnik xDDD

Na powrocie, po pizzy (zjedzonej PRAWIE w ciszy!!!!!!) w Prudniku, no cóż - Morfeusz :P => obudzili mnie w Chorzowie :DDD

Wole być z tyłu, bezpieczniej ...

:DDDDDDDDDDDDDDD

EDIT 1) Filmik jest w produkcji: Łukasz nam ino się trochę rozchorował po wyjeździe i montaż się opóźnia. Dokleję jak będzie :)
Filmik obecny ;]

EDIT 2)  Poniedziałek godz. 18:30 - Babuszka marudzi dalej, tym razem na nogę - dzień jak co dzień heh. Podobno wszystko dobrze, ino ją chcą "wyrównać" względem cukrzycy i takich tam innych. Także ten tego xE

| 10:16 niedziela, 20 stycznia 2019 | linkuj To moje szalone Ksiałomi, lubi takie akcje, ale jak to Ty piszesz: póki się nie zużyję - nie wymienię :P

Nie mogliśmy iść szlakiem który już mamy zrobiony :P Faktycznie, Ty trafiłaś na dłuższą i bardziej stromą trasę, nmzc :D Ale to było 21-go maja, bez śnieżku, to można było dłużej :))
Gocha | 15:47 sobota, 19 stycznia 2019 | linkuj Super wypad , fajny filmik i zacne zdjątka ....jak zawsze :) A co do trasy hmmm. O ile pamiętam swój jakże zacny wypad rodzinny na biskupią to pamiętam że ostatnie podejscie robiłam na rzęsach .Byłam więc ciekawa ....a oni se poszli inną trasą. TO INO JA MAM TAKIE SPECJALNE WZGLĘDY TYPU,,WYKOŃCZE SIOSTRE,, XD
| 19:14 piątek, 18 stycznia 2019 | linkuj Lepiej późno, niż wcale: szacun za trekking z prędkością maksymalną 40,01 km/h!
No chyba że to chodziło o spadanie z kilkumetrowej skałki... :>
| 13:29 wtorek, 15 stycznia 2019 | linkuj Nic dodać, nic ująć :)

Kuzynostre, Łukasz się cały czas szkoli, żeby ten Twój był najlepsiejszy ;))
Łukasz | 10:46 wtorek, 15 stycznia 2019 | linkuj A dziękuję, dużo dobrego materiału było to wyszło:P
Kuzyn | 09:34 wtorek, 15 stycznia 2019 | linkuj Fajowska wycieczka, a filmik jak zawsze wymiata. I gdzie jest mój filmik z gór wysokich? :)
| 08:09 wtorek, 15 stycznia 2019 | linkuj Filmik widziałem. I powiem, że autor ma zapas zdolności godny grubszych akcji. ;)
| 06:31 wtorek, 15 stycznia 2019 | linkuj Różowe stupki były ubrane dopiero przy schronie - na filmiku jest ich więcej :) Ale oki, następnym razem nadrobię :)

Drabinkę szło ominąć, myśmy ino skrót wybrali heh. A że jechać na kole się dało udowodniła jedna parka - co prawda do schronu mieli wypych, ale później już zjeżdżali. Pani hebli puścić nie chciała, choć i tak szacun się należy :)))
| 23:22 poniedziałek, 14 stycznia 2019 | linkuj Najbardziej liczyłem na różowe stutputy a było ich najmniej. ;p ;))
Ja bym brał rower... i na drabince miałbym leciutki problem. ;))
| 23:08 poniedziałek, 14 stycznia 2019 | linkuj To ja dziękuje za wysokie noty :) Schodzenie spoko, z wyjątkiem skrótu - następnym razem muszę rękawiczki ze sobą zabierać :D

Na ładne oczy chyba ten rabat :) Nie, nie Twoje (:P), chyba że to były policajtki :) To wtedy może i owszem heh.
Ja już mam fotki ogarnięte - do 500MB xD

Było, było. Fajnie się wspomina, ino pisać nie ma komu. Póki zima, to choć czas jest na te bazgroły hehe.
Babuszka na BeeSie wyląduje jak będzie zdrowa czyli yyy ... nie teraz :D

Zaległości będę nadrabiał w tramwaju jutro. Dobranoc ;]
| 22:51 poniedziałek, 14 stycznia 2019 | linkuj Jest wszystko - górki, filmik, wiaterek, kotek, a nawet orzeł :) I Ty chciałeś z tego rezygnować? :)

Tylko babuszki na filmie brakuje :)
Łukasz | 22:29 poniedziałek, 14 stycznia 2019 | linkuj No podróże w czasie normalnie, szkoda że tylko do przodu ;p

No no, Słowacy chyba też tanio nie mają. Się na jakiś rabat chyba załapałem:D

Teraz pozostaje jeszcze tylko przejrzeć te wszystkie zdjęcia ;)
Mazia | 22:18 poniedziałek, 14 stycznia 2019 | linkuj Dzięki za wyjazd! :) Było fajnie, zwłaszcza schodzenie hihi. Uwielbiam moje nowe różowe stuptuty :D Za ten piękny skok sąsidzie brawo,brawo!:D
| 21:56 poniedziałek, 14 stycznia 2019 | linkuj To weź se skumaj mnie: u nas zima, budzę się, a tam jesień - dobrze że bunkrów jeszcze nie było xD A i fakt zapomniałem napisać że widoków na widoki nie było, schron nam niebo odmienił ;-)

Filmik jest, opis jest, ciepłe wyrko jest, ino Ty tam rozsądniej kasę wydawaj =>albo choć bierz przykład ze mnie i naszym dawaj :D Choć nasza milicja droższa xD
Łukasz | 21:16 poniedziałek, 14 stycznia 2019 | linkuj No czułem zwątpienie jak jechaliśmy. Im bliżej do Prudnika, tym mniej zimy:D Cóż, znowu udało się przyfarcić:D. Strefa mroku na szczycie idealnie się rozeszła jak grzaliśmy się w schronisku. A drabinka na końcu - miły bonus ;) Filmik się opóźnił, bo coś się zepsułem w sobotę (brrr, zimno w stopy, powiedziałem trzymając stopy w kaloryferze). Na szczęście w niedzielę już było dużo lepiej. A co do badania oddechu, oczywiście w normie, ale wczoraj panowie Słowacy stwierdzili, że ograniczenie prędkości było zbyt niskie. Dobrze, że skończyło się tylko na stówce;)

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa namio