Śladem wąskotorówki

Sobota, 25 marca 2017 | dodano: 26.03.2017

Wczorajszy wyjazd nastąpił tym razem z inicjatywy Grzegorza któremu przypomniał się mój numer (-: I i tak planowo umawiamy się u mnie na garażu o 11.30. Ale że plany są od tego żeby je zmieniać to po porannym telefonie od Devila zmieniamy godzinę i miejsce zbiórki na godzinę 12.00 i Chorzów Batory xD
Na start docieram wyjątkowo przez Kokociniec, ot tak jakoś nie kręciło mnie jechanie standardowo przez Witosa ... no nie mam pojęcia czemu :-D Zbiórka, chwila rozmów i teraz gdzie? Pierwsza sugestia moja czyli Świerklaniec, Marcin podbił tematem lasów w okolicach Rudy Śląskiej ale ostatecznie wyszły Dolomity w Bytomiu :-) Niby asfalt ale też i teren bo Devil kojarzył ścieżkę wzdłuż kolejki wąskotorowej :-) No i dobre ;] ruszamy i próbując dotrzymać tempa Grzegorza który o dziwo nic nie mówił że jest bez formy docieramy (przez Zgodę, Świętochłowice i Łagiewniki) do Szombierek odkąd jedziemy już praktycznie do celu szlakiem w/w kolejki :-) Poczytałem trochę o niej i o dziwo w sezonie letnim ona działa => http://www.tvs.pl/informacje/kolejka-waskotorowa-... :) Tempo na tym odcinku upadło ale inaczej być nie mogło heh. Ogólnie mega na plus, trochę liznolem tamtych okolic ale w sumie nowy szlak to dał mnie był :-) Poprzez Karb, oś Awaryjne i Stroszek (gdzie sklep w celu wiadomym) i melduję my się na Dolomitach. Tam chwila oddechu u mnie przy jerzynkowym (tak uraz pozostał xD) a pozostali przy napoju właściwym :-D:-D Wspomnień czar wyszedł heh => na drugim roku studiów tam byłem na ćwiczeniach terenowych :) .... bardziej byłem zajęty koleżanką Eweliną no ale byłem :D I nawet miło wspominam bo psor pozwolił jedno piwo se zabrać heh. Po odpoczynku jeszcze zaliczamy Zabytkową Kopalnie Srebra w Tarnowskich Górach i rozpoczynamy powrót przez Segiet. W sumie miło, miałem plany zamknąć sezon tym rezerwatem - nie wyszło wtedy to udało się go zrobić na początku tego ;-) Następnie powrót przez Karb, Bobrek, Lipiny (i inne mordownie :D), Szombierki, Zgodę, Batory, Obroki, Witosa do bazy ;] W Bytomiu jeszcze Diobeł japie kryzys => tzw. odcięcie ale co się dziwić skoro synek jechał z chorobą. I dalej poprzez strefy mroku gdzie strach w dzień jechać, spotkanie z dzikami w okolicy kolonii Zgorzelec i dukty leśno - terenowe dojeżdżamy do Świętochłowic gdzie żegnamy się z Grzegorzem i rozpoczynamy misję Batory. Chwila rozmów i jazda do bazy. Na powrocie łapie petardę i nie wiem czy nogi dostały mocy czy mózg wyczuł piwo w garażu :D
Ogólnie fajnie ... ino wiatr daremny xD Za tydzień Jura? No może w końcu się uda ... i chyba chce ognisko :D A będzie okazja bo dzień już dłuższy i ponoć ciepło się zapowiadajo ;]
======================================

Szyb Krystyna w Bytomiu - Szombierkach
Za Wikipedią coby nie było => Potocznie „szybem Krystyna” jest nazywana zabytkowa ceglana wieża wyciągowa typu basztowego z 1928 roku.

Opuszczamy asfalt i ........ masaż tyłka gwarantowany :D

Bytom, Elektrociepłownia Szombierki

Okolice Radzionkowa Rojcy - skrót lekko nie pyknął :D

Grzegorz nabiera prędkości ..............

Skubany :D

I cel :)
„Dolomity Sportowa Dolina” – całoroczne centrum sportowo-rekreacyjne w wyrobisku nieczynnej kopalni dolomitu Blachówka.

Na Dolomitach decydujemy się pojechać jeszcze tu:

tu nieee (Hałda Popłuczkowa)
Lubie widok stamtąd ale wiatr by nas wywiał => innym razem se skocze :)

i tu => okolice Rezerwatu Segiet

Na powrocie znów trochę pchania ale ogólnie na plus ;]

Staw Brandka, ładniejszy klimat do fotki był z drugiej strony.
Mieliśmy z Devilem delikatny plan na postój ale cóż ....... Grzegorz miał inny :D

Papieżo wybrali w Bytomiu xD

Kolonia Zgorzelec - jedna z wielu "mordowni" po drodze.

I coś ładnego ze Świętochłowic na koniec

==========================================
Miłej i spokojnej niedzieli wszystkim :)