Veľký Kriváň => 1709m n.p.m.

Środa, 22 czerwca 2016 | dodano: 26.06.2016

Witam. Po morzu .... odespaniu pociągu i dwóch dniach względnego spokoju nastąpił czas na górki :) Łukasz wymyślił Mała Fatrę i skubany trafił ;] Ale od początku => strzała pt:Renault Clio podjeżdża pod mój blok o 7.30 i poprzez sklep na Brynowie - gdzie odbieram zasłużone żubry za kapselki oraz postój w Biedronce w Milówce kierujemy się na Słowację w celu zwiedzenia w/w pasma ;]
>> https://pl.wikipedia.org/wiki/Mała_Fatra <<
Po ok 3h jazdy zostawiamy auto na parkingu (za darmola :-P), robimy szybkie izo i kierujemy się w stronę schroniska na Gruni przez które prowadził szlak na najwyższe szczyty tutejszych górek. Z dziewięciu (wg Wikipedii) udało się podeptać cztery => Mały Krywań i Suchy zostały świadomie ominięte gdyż zdecydowaliśmy się nie dublować odcinka, Rozsutece natomiast były przewidziane na dzień następny czyli wynik w sumie dobry :) Wracając do Wikipedii nie wiem czy im ufać czy nie => czemu w spisie nie ma Stenów czy Pekelnika zdecydowanie wyższych od Małego Rozsuteca hmmm? Mniejsza o to :) wiemy co jest najwyższe więc jazda :) Pierw spokojnie przez las w stylu beskidzkim a potem (od schroniska) już mega podejście => cóż żeby dostać się na grań trzeba było to ogarnąć. Endomondo wyliczyło mi kilometr w 40 minut więc samo przez się rozumie co to było ;/ Później już klasycznie granią góra - dół po drodze zdobywając przy okazji parę mniejszych (poniżej opisanych) górek i po niecałych dwóch godzinach udaję się osiągać cel :)
Ludzi na szlaku trochę było ale na szczycie prócz nas dwie osoby - przerwa regeneracyjna wskazana jak nic, zwłaszcza że ... widoki niszczą system :) Ok pół godzinki mija szybko i trzeba złazić. Pierw w miarę przyjemnie tracimy metry na grani, potem poprzez ścieżkę wśród jagód yyy których nie ma xD następnie poprzez sosenki aż do najgorszego odcinka ;/ pierw korzenie potem wyschnięta rzeka => kamienie, telewizory, kłody, drzewa obalone ... no nie polecam. Dobrze że minęło :) Po tym odcinku już kawałek do auta i jazda na nocleg i ... alko :D. Była okazja do imprezy gdyż jutrzejszy odcinek prowadził z domku, auto więc mogło zostać na parkingu :-)
Dzień dał popalić ale było warto :-)
==========================
Wykaz z Wiki:
"Mała Fatra Krywańska - w której najwyższe szczyty to:
============================
Nasz szlak:
Vrátna (750m n.p.m.) - Chata na Grúni (970m n.p.m.) - Poludňový grúň (1460m n.p.m.) - Severný vrchol (1535m n.p.m.) - Sedlo v Stenách "Protáhlé sedlo" (1480m n.p.m.) - Steny "Jużny vrchol" (1572m n.p.m.) - Sedlo za Hromovým (1606m n.p.m.) - Hromové (1636m n.p.m.) - Chleb (1646m n.p.m.) - Snilovské sedlo (1524m n.p.m.) - Pekelník (1609m n.p.m.) - Veľký Kriváň (1709m n.p.m) - Pekelník (1609m n.p.m.) - Sedlo Bublen (1510m n.p.m) - Chrapaky (1417m n.p.m.) - Sedlo za Kraviarskym (1230m n.p.m.) - Stara Dolina (700m n.p.m.) - Vrátna (750m n.p.m.)

I parę fotek:
Po ogarnięciu schroniska pierwsze widoczki:

Veľký & Malý Rozsutec - cele na czwartek :)

Już na grani:

Widok na Ratkovo

A tu ze szczytu na okolice Parnicy

Jedyny dzień z kijkami - był plac w aucie to se zabrałem :P

Cel

Zejście - te przyjemne akurat ;]

Wg mnie był stabilny :D Łukasz jednak przeszedł dołem :D
PS: Taki był mniej więcej ten ostatni odcinek heh

=========================
Standardowo na koniec miesiąca mi brakło pamięci na zdjęcia więc relacje z kolejnych górskich dni w piątek => sorka - nie da się dokupić na pakietu :P Mogłem oszczędnie zdjęcia na 3 B(ee)Sy rozdzielić ale szkoda by było ;]
Koniec urlopu, jutro jazda "do interesu" :))

PS: ta kolejka chyba faktycznie działa :D => http://www.lanovka-vratna.cz/cenik/
Strach się bać przez neta pisać :P